BSA Gold Star 650 překvapil!
Díky prodejně Moto Modřice jsem měla možnost vyzkoušet znovuzrozenou legendu BSA model Gold Star 650. Za tuto příležitost Moto Modřice moc děkuju a vážím si důvěry!
Historie značky BSA
Na úvod bych ráda stručně uvedla značku BSA jako takovou,
protože má zajímavou historii a má za sebou mnoho úspěchů, ale i pádů.
BSA je zkratka pro Birmingham Small Arms Company. Její počátek se píše ve Velké Británii v roce 1861 a jak již vyplývá z plného názvu, tak začínali jako výrobci palných zbraní. Za dobu své působnosti vyráběli zbraně, motocykly, bicykly a letecké motory.
V roce 1903 vznikla právě motocyklová divize a v roce 1910 představili první motocykl.
Největší boom společnost BSA zažila v 50. a 60. letech 20.století, kdy se stala největším světovým výrobcem a dokonce vlastnili i Triumph Engineering.
Bohužel v roce 1973 po 63 letech působnosti museli ukončit výrobu. Důvodem byla špatná rozhodnutím managementu a nástup japonských značek.
Všem dnům ale není konec a společnost BSA se dočkala znovuzrození. V roce 2021 byl vydán nový model Gold Star 650, který je do detailu propracován tak, aby připomínal BSA z dob největší slávy.
To je konec vzdělávacího okénka o historii a vrhneme se na
základní technické údaje.
Technické údaje

Základní technické údaje
Váha - 213 kg
Kapacita nádrže - 12 litrů
Spotřeba - 4 l/100 km
Motor:
Gold star je pohánněný
vodou chlazeným jednoválcovým motorem o objemu 652 ccm. Maximální výkon
45hp/6500 ot., maximální točivý moment - 55 Nm/4.000 ot.
Převodovka je 5-ti rychlostní
Brzdy:
Přední - 320 mm plovoucí kotouč, Brembo dvoupístkový
plovoucí třmen, ABS
Zadní - 255 mm kotouč, Brembo jednopístkový plovoucí třmen, ABS
Odpružení:
Přední - 41mm teleskopická vidlice
Zadní - dvojité pružinové tlumiče s 5-ti stupňovým nastavením předpětí
Rozměry:
Rozvor - 1.425 mm
Výška sedla - 780 mm
Sklon řízení - 26.5 stupňů
Jdeme na věc!
No a teď se konečně vrhneme na to, jaké pocity ve mně Gold Star vyvolal. Testovala jsem ho v krásném okolí Mikulova mezi vinicemi, kde byl i na užších silničkách jako doma. Upřímně osobně jsem ze začátku od Gold Staru moc neočekávala, protože jsem na takovém typu motorky nikdy nejela a ani jsem takový typ nevyhledávala. Gold Star ale překvapil a rozhodně ve mně zanechal krásné vzpomínky. Takhle krásně se mi ještě nikdy na motorce nekochalo okolím.
Sedlo je neskutečně pohodlné, takže bolest pozadí nehrozí :) Jízdní pozice je vzpřímená a také velmi pohodlná, stejně jako pozice nízko umístěných stupaček.


Budíky jsou řešeny velmi jednoduše, Gold Star má oddělený analogový otáčkoměr a rychloměr plus má malý LCD displej, který ukazuje klasické kontrolky. Na řídítkách najdeme dokonce i 2 USB zásuvky. Dle mého názoru by mohly být teda nějak lépe zakomponované do designu motorky, ale funkci plní. Na levém straně u bočního kastlíku najdeme i 12V zásuvku.
Vzhled je inspirovaný původními modely z dob největší slávy a rozhodně se povedl. Chromové detaily a nádrž zdobená klasickým barevným proužkem dává motorce opravdu šmrnc. Musím říct, že po dobu testování Gold Star přitahoval pozornost a někteří si při pohledu na motorku určitě zavzpomínali na mládí, kdy na podobně vypadajících strojích jezdili.
Spojka se ovládá hezky zlehka. Jednoválcový motor zajistí, že budete mít k dispozici výkon hned, jak ho budete potřebovat, protože s přívodem výkonu opravdu neotálí. I přesto, že má motorka 45 koní, tak mi nikdy nechyběl výkon a v klidu zvládne i rychlejší jízdu.
Docela mě překvapilo, že motorka váží 213 kg, ale vůbec to není cítit. Ani při manipulaci na místě, jsem s váhou motorky neměla problém.